Har du opplevd at appen tror du er et annet sted enn det du er? 

Først og fremst - sjekk at du prøver å låse opp sykkel fra riktig stasjon, altså den du står ved.  

Stedstjenestene på telefonen bruker ofte litt tid på å kalibrere, men hvis den ikke finner deg etter en liten stund kan disse tipsene løse problemet ditt:

  • Trykk på knappen nederst til høyre på kartet, som vil sentrere kartet rundt din posisjon
  • Sjekk at Wi-Fi er skrudd på (du trenger ikke være koblet til et Wi-Fi-nett, men det gir mer nøyaktig posisjon)

Hvis du bruker iPhone, og posisjonen din er låst til et sted du pleier å være (f.eks. hjemme), kan det hjelpe å nullstille “Ofte besøkte steder”:

  • Gå til: Innstillinger > Personvern > Stedstjenester > Systemtjenester (helt nederst på lista) > Relevante steder, og der trykk Tøm logg. 
  • Start gjerne Bysykkel-appen på nytt etterpå

Hvis ikke dette fungerer etter et par minutter:

  • Kontroller at du har siste versjon av appen, og oppdater om nødvendig
  • Start appen på nytt, og prøv igjen
  • Start telefonen på nytt, og prøv igjen

Fungerer det fortsatt ikke? Kontakt oss, så hjelper vi deg!

Fant du svaret?